II Debata Biznesu Dolnośląskiego w hotelu HP Park Plaza – RELACJA WIDEO

Dodał , 30 October, o 06 : 24 AM Drukuj

II Debata Biznesu Dolnośląskiego w hotelu HP Park Plaza – RELACJA WIDEO

W czwartek, 27 września, odbyła się druga z cyklu debat organizowanych przez redakcję magazynu Biznes Dolnośląski | Lower Silesia Business. Tematem dyskusji było partnerstwo publiczno-prywatne jako sposób przezwyciężenia kryzysu gospodarczego.

Sala konferencyjna wrocławskiego hotelu HP Park Plaza, w której odbywało się spotkanie, gościła przedstawicieli różnych środowisk, związanych z regionalnym biznesem. Racje środowisk samorządowych reprezentował między innymi Krzysztof Hołub, prawnik i obecny prezes wrocławskiego Aquaparku. Głos w dyskusji zabrał także Marek Woron, kanclerz Loży Dolnośląskiej Business Centre Club. Z zaproszenia do wspólnej wymiany poglądów skorzystali ponadto przedstawiciele Zachodniej oraz Dolnośląskiej Izby Gospodarczej: przewodniczący Rady ZIG Grzegorz Dzik i prezes zarządu DIG Zbigniew Sebastian. Kwestię partnerstwa publiczno-prywatnego z perspektywy przedstawiciela publicznej jednostki naukowej przybliżał zebranym prof. Bogusław Fiedor, prorektor Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Rolę reprezentanta strony samorządowej przyjął z kolei Grzegorz Roman, były wicemarszałek województwa oraz aktywny działacz społeczny. Mimo wcześniejszych potwierdzeń na spotkanie nie przybyli niestety Rafał Jurkowlaniec, marszałek województwa dolnośląskiego i dwóch innych członków zarządu województwa.

Debata „rozkręciła się”

Początkowo spotkanie przebiegało w klimacie rozczarowania absencją ważnych uczestników debaty, jakimi mieli być przedstawiciele regionalnego samorządu. Później jednak, zgodnie z zawołaniem redaktora Marka Łuszczki, naczelnego Biznesu Dolnośląskiego, biznes „poradził sobie sam”, a dyskusja rozgorzała na dobre.

Każdy z zaproszonych prelegentów, opierając się na bogatych doświadczeniach wyniesionych z pracy zawodowej oraz prowadzonej aktywności społecznej, odnosił się do potencjalnych korzyści lub zagrożeń, wynikających z wdrażania omawianego modelu współpracy w kontekście swojej własnej specjalizacji biznesowej. Niejednokrotnie odnoszono się też do ryzyka prawnego, na które – jak udowadnia praktyka – w szczególnych przypadkach narażone są strony porozumienia publiczno-prywatnego. – W naszym środowisku często rozwijamy skrót PPP do sześciu „P”, które znaczą „Partnerstwo Publiczno-Prywatne, Potem Przychodzi Prokurator” – żartował prof. Fiedor. Wszelkie wątpliwości prawne związane z tematem debaty wyjaśniała jednak dr Karolina Kremens, która przez ostatnie lata pełniła funkcję asesora prokuratury rejonowej Wrocław-Krzyki.

Pesymiści i optymiści

W trakcie dyskusji goście podzielili się na zdecydowanych zwolenników partnerstwa publiczno-prywatnego, jak i tych, którzy kwestionowali skuteczność tego modelu współpracy w odniesieniu do specyfiki polskiego rynku. – Samorządom dużo łatwiej jest zaciągnąć kredyt i samemu sfinansować określoną inwestycję – przekonywał Grzegorz Roman, były wicemarszałek województwa dolnośląskiego, który dość spontanicznie i z wielka korzyścią dla przebiegu całego spotkania, zgodził się zastąpić w pewnym sensie nieobecnych przedstawicieli zarządu województwa.

- Samorządy mają coraz mniej pieniędzy. W przyszłości będą więc zmuszone do przenoszenia części odpowiedzialności na sektor prywatny. Nie ma innego rozwiązania – przekonywał z kolei Grzegorz Dzik. Wszyscy rozmówcy zgodnie twierdzili jednak, że potrzeba realizowania nowych inwestycji w świetle trudnej sytuacji ekonomicznej stawia zarówno przed samorządami, jak i przedsiębiorcami, wymóg odnajdywania nowych, bardziej efektywnych metod współdziałania, niż te dotychczasowe. Uczestnicy debaty odpowiadali także na pytania zgromadzonych na sali gości.

After party – dyskusji ciąg dalszy

Po zakończeniu części oficjalnej rozmowy toczyły się jeszcze przez wiele godzin w trakcie „after party”, zorganizowanej w kasynie położonym przy hotelu HP Park Plaza. Tam to właśnie wyłoniono laureatów konkursu na najbardziej atrakcyjną wizytówkę, którzy w nagrodę otrzymali cenne nagrody.

Sponsorami II Debaty Biznesu Dolnośląskiego były firmy: DSA Financial Group SA, Protecta Finance sp. z o.o., PPU Marek Wojtera, Aquapark we Wrocławiu i hotel HP Park Plaza.

Niebawem zaprezentujemy Państwu relację wideo z tego wydarzenia, obecnie zaś zapraszamy do obejrzenia zdjęć z debaty.

Tekst: Radosław Bednarek

Zdjęcia: Łukasz Zaręba

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Śledzik
  • Google Bookmarks
  • Dodaj do ulubionych
  • Wykop
  • email
  • Blogger.com
  • Blip
  • Gadu-Gadu Live
  • LinkedIn
  • Mój biznes
  • PDF

Aktualności Artykuły Promowane Teksty Wideo , , , , , , , , , , , , , , ,

Zobacz także

skomentowano 9 razy

  1. O partnerstwie publiczno-prywatnym. Relacja z II. Debaty Biznesu Dolnośląskiego w hotelu HP Park Plaza, 4 lats temu Reply

    […] niż te dotychczasowe. Uczestnicy debaty odpowiadali także na pytania zgromadzonych na sali gości.Więcej na portalu Biznes DolnośląskiPodobne wpisy:Letnie wydanie kwartalnika BIZNES DOLNOŚLĄSKI | LOWER SILESIA BUSINESS ukazało się […]

  2. GRUPA BIZNES - PREZENTACJA - Biznes Dolnośląski | Lower Silesia Business, 3 lats temu Reply

    […] II DEBATA BIZNESU DOLNOŚLĄSKIEGO […]

  3. GRUPA BIZNES – PORTALE REGIONALNE - Biznes Wielkopolski | Greater Poland Business, 3 lats temu Reply

    […] II DEBATA BIZNESU DOLNOŚLĄSKIEGO […]

  4. GRUPA BIZNES – PREZENTACJA - Biznes Śląski | Silesia Business, 3 lats temu Reply

    […] II DEBATA BIZNESU DOLNOŚLĄSKIEGO […]

  5. GRUPA BIZNES - PREZENTACJA - Biznes Mazowiecki | Masovia Business, 2 lats temu Reply

    […] II DEBATA BIZNESU DOLNOŚLĄSKIEGO […]


Dodaj swój komentarz

 

Nasi Partnerzy