Czy przedsiębiorca może napisać książkę i po co miałby to zrobić?

Dodał , 18 May, o 00 : 24 AM Drukuj

Czy przedsiębiorca może napisać książkę i po co miałby to zrobić?

Na postawione w tytule pytanie najprościej odpowiedzieć: tak, może! A po co? Po to, by zyskać przewagę konkurencyjną.

Zaraz jednak rodzą się kolejne, trudniejsze kwestie: Jak się do tego zabrać? O czym napisać i wreszcie jak poradzić sobie z wydaniem publikacji? Ludzie prowadzący biznes nie są zawodowymi pisarzami i nie wiedzą, jak pisze się książki. Skąd więc na rynku pojawiają się pozycje, których autorzy to przedsiębiorcy? Na to pytanie odpowiedź jest bardzo prosta: najczęściej pomagają im w tym zawodowcy.

Kto redaguje tekst, a kto jest jego autorem?

Zapewne wielu użytkownikom naszego serwisu znany jest film pod tytułem „Autor widmo” (The Ghost Writer) z 2010 roku w reżyserii Romana Polańskiego. Grany tam przez Ewan’a McGregor’a tytułowy ghostwriter to profesjonalny pisarz, który anonimowo opracowuje autobiografie sławnych ludzi na ich zlecenie. Na tym z grubsza polega praca zawodowca – pisarza, dziennikarza lub publicysty – który, posiadając talent i odpowiednie doświadczenie, potrafi na tyle skutecznie wczuć się w charakter i stan emocjonalny swojego zleceniodawcy, by pomóc mu we właściwym, poprawnym gramatycznie i stylistycznie, ale także interesującym opisaniu swojego życia, dokonań, przemyśleń i doświadczeń.

– Istotną sprawą jest, aby nikt nie odniósł wrażenia, że ghostwriter pisze książkę niejako za swojego klienta – mówi ekspert Maciej Rostocki z Agencji Interaktywnej XYZ świadczącej między innymi tego typu usługi – można co najwyżej stwierdzić, że i właściwy autor, czyli zleceniodawca, i osoba, która redaguje tekst, wspólnie piszą historię, na którą się umówili. Faktycznym autorem książki, jaka powstaje w wyniku takiej współpracy, jest zatem klient, a nie osoba, która zredagowała tekst – zapewnia Rostocki.

Z jakich powodów warto napisać książkę?

Nasza redakcja bardzo często spotyka się z ludźmi biznesu i sukcesu. Na pozór może się wydawać, że niczego im nie brakuje. Bardzo wielu naszych czytelników i klientów dzieli się jednak z nami tym, że chcieliby pozostawić po sobie coś wyjątkowego i unikalnego. Najczęściej nie chodzi o rzeczy materialne, jak pieniądze, fabryki czy zakupione bądź samodzielnie wzniesione nieruchomości. Nasi rozmówcy pragną stworzyć coś ponadczasowego, co z jednej strony będzie trwałym zapisem ich życiowego dorobku, wiedzy i przeżyć, ale także zbiorem ciekawych i przydatnych młodszym pokoleniom wskazówek związanych z odnoszeniem sukcesu i budowaniem silnej pozycji rynkowej. Taka publikacja może mieć również walor dokumentalny. Będzie swoim zakresem obejmować czasy, w jakich autor aktywnie żyje i działa. Dla niego samego zaś może się stać świetną okazją do przypomnienia i odświeżenia ważnych, lecz już nieco zapomnianych wydarzeń, które zadecydowały o tym, że dziś może się cieszyć swoim dorobkiem, osiągniętą pozycją i niemal nieograniczonymi możliwościami.

Taka książka jest więc pożyteczna i przydatna z co najmniej trzech powodów:

  • stanowi kompendium praktycznej wiedzy biznesowej przedstawionej przez przedsiębiorcę-autora
  • dokumentuje rzeczywistość, w której przedsiębiorca-autor żyje i realizuje swoje cele
  • jest znakomitym i niezwykłym narzędziem, dzięki któremu można sięgnąć do przeszłości, powspominać najciekawsze jej momenty i przypomnieć sobie jak ta cała wielka przygoda z życiem i biznesem się zaczęła

Czym zajmuje się ghostwriter?

Podstawowa rola i zadanie ghostwritera to oczywiście zredagowanie tekstu. Aby to było możliwe, osoba taka spotyka się z autorem książki, ustala z nim wszelkie merytoryczne i techniczne parametry publikacji, jak na przykład zakres tematyczny, okres, do jakiego książka ma się odnosić, formuła i styl wypowiedzi oraz prognozowana liczba stron, czyli objętość, jak również to czy książka ma być wzbogacona o wypowiedzi innych osób. Po takiej wstępnej rozmowie ghostwriter przygotowuje eksplikację, w której szczegółowo spisuje przedstawione przez autora wytyczne i kierunki.

– Na tym etapie pracy najważniejsze jest możliwie jak najbardziej szczegółowe ustalenie tego, o czym ma być ta książka. Tylko w ten sposób możliwe będzie przygotowanie wstępnego spisu treści, który ostatecznie uporządkuje i zamknie całość w określonych ramach – tłumaczy Maciej Rostocki – spis treści jest swego rodzaju biznesplanem publikacji. Jeśli go dobrze przygotujemy i będziemy konsekwentnie wdrażać, to końcowy efekt spełni nasze oczekiwania i okaże się sukcesem, a przecież o to chodzi – konkluduje Maciej Rostocki.

Przedsiębiorców, którzy zainteresowali się tematem i chcieliby skorzystać z tej niecodziennej oferty dotyczącej profesjonalnego wsparcia przy pisaniu własnej książki, zapraszamy do kontaktu z Agencją Interaktywną XYZ

Redakcja

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Śledzik
  • Google Bookmarks
  • Dodaj do ulubionych
  • Wykop
  • email
  • Blogger.com
  • Blip
  • Gadu-Gadu Live
  • LinkedIn
  • Mój biznes
  • PDF

Teksty Polecamy Promowane Zapowiedzi i relacje Firmy Top Management Firmy budowlane Firmy farmaceutyczne Firmy finansowe Firmy IT Firmy produkcyjne Firmy szkoleniowe i konsultingowe Firmy usługowe Inne Izby Klastry Kluby Biznesowe Stowarzyszenia Strefy Ekonomiczne Aktualności Otoczenie Biznesu SZKOLENIA

Zobacz także

Dodaj swój komentarz