Czy przedstawiciel obsługi klienta może pracować zdalnie?

Zastanawiasz się, czy firma, do której zamierzasz złożyć CV zezwala na pracę zdalną? Czy przedstawiciel handlowy może w ogóle prosić o coś takiego? Te pytania zapewne pojawiają się na Twojej liście pytań, o które warto zapytać, zanim się zdecydujesz na daną pracę. Wiesz, że klienci oczekują od Ciebie wiedzy i zrozumienia. Często kontaktują się z biurem, gdy dana usługa nie działa poprawnie lub występuje problem z jej uruchomieniem, lub gdy są ciekawi aktualnej oferty, gdyż chcą podpisać nową umowę.

Znalezienie odpowiedniej pracy, gdy Twój styl życia nie pozwala Ci na pracę w biurze od dziewiątej do piątej każdego dnia. Dzięki temu możesz poświęcać dodatkowy czas na opiekę nad dzieckiem lub zaoszczędzić trudu przeprowadzki przez pół Polski, z dala od rodziny i najbliższych.

Obowiązki pracownika biura obsługi klienta

To przede wszystkim bieżący kontakt z klientem zewnętrznym. Odpowiadasz na pytania klientów, pomagasz rozwiązywać problemy, przekazywać konkretną sprawę do odpowiedniego działu czy przyjmować reklamację. Co więcej? Dobry pracownik biura obsługi klienta powinien przedstawić dzwoniącym ofertę organizacji, a także zachęcić do przedłużenia obecnej umowy. Taki kontakt obejmuje działania telefoniczne, mailowe, a w niektórych przypadkach również osobiste.

Najważniejszymi cechami, jakie powinien posiadać pracownik takiego biura są cierpliwość, umiejętność zachowania spokoju i odnajdywania się w stresujących sytuacjach. Zdarza się, że klienci nie traktują osób po drugiej stronie linii z szacunkiem, podnoszą głos i obwiniają konsultanta za wszystkie niedogodności. Idealny pracownik powinien wiedzieć, jak rozmawiać z takimi osobami i nie stracić nerwów.

Co możesz wykonywać zdalnie?

Nie każde biuro umożliwia pracę zdalną, jednak istnieje mnóstwo przykładów zadań, które możesz wykonywać pracując z domu. Jakie zadania nie wymagają obecności w biurze?

  • Przedstawiciel Call Center — to chyba najbardziej oczywista opcja. Domowe call center to coraz popularniejsza opcja, która podbija serca pracodawców. Dla nich to przede wszystkim obniżenie kosztów wynajęcia i utrzymania powierzchni, dla Ciebie to możliwość pracy z praktycznie każdego miejsca na świecie.
  • Agent czatu — to świetny sposób na wykonywanie pracy dla osób, które chcą pracować zdalnie, jednak okolica, w której mieszkasz jest głośna. Pracownicy działu obsługi klienta mogą udzielać pomocy technicznej, odpowiadać na pytania rozliczeniowe lub sprzedawać produkty za pośrednictwem poczty elektronicznej, lub czatu.
  • Wirtualny asystent — to osoba wyspecjalizowana w obsłudze klientów. Konkretne zadania nie są tak oczywiste i często wymagają ogromnych pokładów kreatywności. Klient może prosić o wyszukiwanie informacji, zarządzanie kalendarzem oraz skrzynką mailową czy organizować podróże służbowe.
  • Wsparcie techniczne — w tym przypadku niezbędne są nie tylko umiejętności potrzebne podczas pracy w call center, ale także umiejętności techniczne mogące stanowić wsparcie dla klienta. Nie obędzie się bez zaawansowanej wiedzy komputerowej, a także doskonała znajomość produktu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here