Czym jest i w jaki sposób zwiększyć organiczny CTR

Osoby zajmujące się pracą przez internet z pewnością wiedzą czym jest i w jaki sposób zwiększyć organiczny CTR. CTR to inaczej wskaźnik kliknięć, a jego nazwa pochodzi od takich słów jak Click Through Rate. Jest to bardzo ważny współczynnik, w którym wyrażany jest stosunek liczby kliknięć, które są unikalne w przynajmniej jeden link w twojej wiadomości, do liczby wszystkich wiadomości, które wysłałeś w tej kampanii.

Jak widać brzmi to trochę skomplikowanie, ale na szczęście tylko takie się wydaje. W rzeczywistości bardzo prosto oblicza się taki współczynnik. Z pomocą przychodzi blog ekspercki https://harbingers.io/blog. Dla przykładu załóżmy, że wysłałeś w danej kampanii aż 1000 maili. W linki, które zawarłeś w danych wiadomościach kliknęło jednak tylko 250 osób. Oznacza to, że współczynnik klikalności CTR wynosi 25%. CTR różni się znacznie od wskaźnika otwarć, ponieważ jest całkowicie obiektywny.

Jeżeli mówimy o wskaźniku otwarć to drobne niuanse jak na przykład brak pobrania obrazków lub to, że wiadomość nie zawierała grafik mogą spowodować, że system nie zaliczy tej akcji jako wykonanej. Jeżeli mamy na myśli CTR to na szczęście takie problemy nie występują, ponieważ nie istnieją takie bariery. Dlatego też podczas analizy wyników kampanii nie musimy brać żadnej poprawki i myśleć czy dane otwarcie będzie zaliczone czy też nie. Jeżeli mamy wysoki wskaźnik kliknięć to możemy być pewni, że nasza reklama została bardzo dobrze zaprojektowana i w pełni spełnia swoją funkcję. W skrócie sprawia, że dana oferta jest naprawdę interesująca dla naszego odbiorcy. Oznacza też także, że dobrze dopasowaliśmy ofertę do potrzeb oraz zainteresowań naszych widzów i też dobrze wybraliśmy czas wysłania wiadomości.

Wszystkie te czynniki mają duży wpływ na powodzenie kampanii oraz od nich zależy wysokość naszych zarobków. Im mamy większy wskaźnik CTR tym bardziej możemy być pewni, że idziemy w dobrym kierunku. Najlepiej by było, żebyśmy utrzymali stopniowy wzrost kliknięć kampanii albo chociaż utrzymywali wysoki poziom. Każdy spadek to informacja dla nas, że coś możemy poprawić. Nigdy nie jest tak, że stworzymy idealną kampanię reklamową, ponieważ uczymy się na błędach. Z czasem dojdziemy do wprawy, ale może to zająć naprawdę dużo czasu. Wielu na pewno zadaje sobie pytanie jak poprawić organiczny współczynnik CTR.

Wiele czynników, które dotyczą samej wysyłki ma wpływ na wskaźnik CTR. Pierwszym czynnikiem jest czas wysyłki. Ważne, żeby odpowiednio dobrać porę, o której wyślemy wiadomość. Jeśli wybierzemy godzinę, w której większość naszych potencjalnych klientów jest w pracy to ryzykujemy, że nie odczytają oni wiadomości. Drugi czynnik to dostarczalność. Musimy uważać, ponieważ duża część wiadomości może trafiać do spamu lub innych dziwnych folderów na poczcie. Jeśli notorycznie nasze wiadomości trafiają do spamu to nie powinniśmy się dziwić, że nie są one klikane i odczytywane. Największy wpływ na to czy e-mail zostanie otworzony ma temat oraz nadawca wiadomości. Im jest większy wskaźnik CTR tym zazwyczaj mniejszy wskaźnik Open Rate.

Dowiedz się więcej jak poprawić CTR – blog Harbingers.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here