Pakowanie przesyłek ma znaczenie — garść porad dla branży e-commerce

0
837

W branży e-commerce pakowanie przesyłek jest bardzo ważnym etapem przygotowania zamówienia dla klientów. Wbrew pozorom nie chodzi jedynie o zabezpieczenie towaru, ale także o wizerunek marki czy też promocję firmy. Chcesz poprawić swoją pozycję na rynku, a może dopiero zaczynasz przygodę z własnym sklepem online? Sprawdź, jak zapewnić idealne pakowanie produktów przeznaczonych do wysyłki.

Postaw na solidne opakowania

Na opakowaniach zdecydowanie nie warto oszczędzać. Niskiej jakości karton może łatwo ulec zniszczeniu podczas transportu, co może skończyć się również uszkodzeniem towaru. To z kolei jest podstawą do zwrotu produktu. Solidne pudełka czy też koperty bąbelkowe mogą sprawić, że przesyłka dotrze pod wskazany adres w idealnym stanie. Może to mieć niebagatelny wpływ na ocenę, jaką wystawi klient. Ponadto wiele osób może docenić fakt, że mogło wykorzystać karton, zamiast po prostu wyrzucić go po rozpakowaniu zamówionego towaru.

Zabezpiecz towar w paczce

Niekiedy porządny karton może nie wystarczyć do prawidłowego zabezpieczenia produktu. Warto zadbać o to, żeby towar nie mógł przemieszczać się w pudełku. Wstrząsy i uderzenia mogą nie zniszczyć opakowania, ale mogą zaszkodzić znajdującemu się w nim przedmiotowi. Z tego powodu warto zainwestować w wypełniacze, które umieszcza się wewnątrz kartonu. Można zastosować m.in. folię bąbelkową, papier pakowy, granulat czy też wiórki papierowe. Ponadto warto wybrać dobrej jakości taśmę klejącą, która zapobiegnie przypadkowemu bądź celowemu otwarciu paczki podczas transportu.

Pomyśl o marketingu

Opakowanie może być również reklamą firmy. Marka szybciej zapadnie klientowi w pamięć, jeśli podczas rozpakowywania przesyłki zobaczy napisy z jej nazwą na paczce. W ofercie sklepu online BoxMarket można wybrać m.in. pudełka fasonowe i taśmy ze spersonalizowanym nadrukiem. Jest to świetny i stosunkowo tani sposób na budowanie wizerunku marki. Ponadto warto wrzucić do opakowania wizytówkę firmy. Można też dołączyć bilecik z podziękowaniem czy też kodem rabatowym na następne zakupy.

Zadbaj o estetykę przesyłki

Całkiem spora grupa klientów zwraca uwagę na staranność zapakowania towaru i walory estetyczne paczki. Dotyczy to zwłaszcza sektora produktów ekskluzywnych, choć może mieć znaczenie również w przypadku sklepów oferujących zwykłej jakości wyroby kojarzone z pięknem np. odzież, kosmetyki, biżuteria czy też prezenty. Warto zatem postarać się o to, żeby np. taśmy były naklejane równo.

Ułatw sobie pakowanie

Jeśli sklep ma do obsłużenia bardzo dużą liczbę zamówień, to raczej nie można poświęcić zbyt wiele czasu na każdą paczkę. Inaczej okres wysyłki zająłby dość sporo czasu. Z tego powodu warto zaopatrzyć się w praktyczne narzędzia i urządzenia, które ułatwią pracę. Z pewnością przydadzą się różnego rodzaju podajniki na taśmę klejącą. Warto zwrócić też uwagę na to, czy składanie kartonów jest łatwe. Ponadto być może warto zainwestować np. w urządzenia do samodzielnej produkcji wypełniaczy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here