Każde biuro, nawet to, które tylko wynajmujemy, powinno spełniać nasze oczekiwania względem wyposażenia oraz całego jego wystroju. Możemy o jego aranżację zadbać sami lub zlecić to firmie projektanckiej. Niezależnie od tego, kto ma zająć się urządzaniem biura, w pierwszej kolejności dowiedzmy się, czy poniesione koszty zostaną nam zwrócone.
Kiedy wprowadzać zmiany w wynajmowanym biurze?
Jeżeli interesujące nas biuro do wynajęcia w Katowicach ma odpowiednio wyposażony lokal, możemy od razu wprowadzać się do niego wprowadzać. Gdy natomiast ściany lub podłoga wymagają odświeżenia, powinniśmy dogadać się z wynajmującym w sprawie remontu.
Warto wyjaśnić, kto ma to zrobić, czy właściciel lokalu, czy my na własną rękę. Jeżeli my, to powinniśmy upewnić się, czy koszty naszej inwestycji będą zwrócone np. w zmniejszeniu czynszu o kwotę wydaną na remont.
W przypadku, gdy wynajmujący wyremontuje nam biuro sam, możliwe, że będziemy musieli liczyć się z wyższym czynszem za najem. Z reguły jednak biura od deweloperów są już odpowiednio przygotowane i doposażone.
Jak sprawdzać oferty biur do wynajęcia?
Skoro marzy nam się Biuro do wynajęcia w Katowicach, nic nie stoi na przeszkodzie, aby przejrzeć lokale wirtualnie. Dzięki temu zaoszczędzimy czas i przejrzymy znacznie więcej lokali, niż gdybyśmy do każdego chcieli dotrzeć osobiście.
Indywidualnie powinniśmy wybrać się dopiero wówczas, gdy spodoba nam się wnętrze jednego z biur na zaprezentowanym zdjęciu. Większość informacji możemy zdobyć, dzwoniąc uprzednio do wynajmującego. Gdy do biura będziemy musieli dojeżdżać samochodem, sprawdźmy, jak wygląda sprawa z miejscami parkingowymi.
Spytajmy zatem o parking, czy jest dostępny i na jakich warunkach. W przypadku, gdy parking wliczony jest w cenę najmu, wówczas mamy pewność, że zawsze to miejsce będzie wolne dla naszego samochodu. Jeżeli mają do nas przyjeżdżać petenci, dowiedzmy się, czy będą oni mieli również możliwość parkowania w niedalekiej odległości od naszego biura.
Jak szukać lokalu na biuro dla telefonicznej obsługi?
Gdy firma się rozwija i chcemy znaleźć biuro dla działu call center, potrzebujemy wynająć znacznie większą powierzchnię niż przy działalności jednoosobowej. Będziemy bowiem potrzebować lokalu, w którym zmieścimy kilka stanowisk do telefonicznej obsługi klienta.
W tym celu odpowiednie będzie duże biuro do wynajęcia w Katowicach z obszarem na stanowiska pracy oraz zaplecze z szatnią, toaletą i jadalnią. O ile szatnię możemy sobie darować i postarać się o zbiorowy wieszak stojący w biurze, o tyle toaleta winna znajdować się tuż przy lokalu lub na tym samym piętrze w korytarzu.
Toaleta może być przeznaczona dla wszystkich osób przebywających w lokalach na tym samym piętrze co nasze biuro. Oprócz tego warto zadbać, aby pracownicy mieli dostęp do zaplecza kuchennego.