Outsourcing marketingu w firmie

Duże przedsiębiorstwa posiadają własne, mniej lub bardziej rozbudowane działy marketingu, ponieważ mają na to budżet i prowadzą działania marketingowe na dużą skalę. Jednak marketing w firmie, która zatrudnia niewielką ilość pracowników lub dopiero wchodzi na rynek, często opiera się na sezonowych działań marketingowych, które muszą być dostosowane do aktualnej sytuacji finansowej firmy.

Lepiej stworzyć własny dział marketingu, czy postawić na outsourcing?

Zbudowanie własnego działu marketingu od podstaw wymaga zatrudnienia specjalistów w tej dziedzinie, co wiążę się z dużymi kosztami utrzymania działu. Dodatkowo działania marketingowe w małych organizacji prowadzone są zazwyczaj okresowo, a więc mogą być takie momenty, gdy nasz dział marketingu nie będzie miał wielu zadań do wykonania, ale będziemy musieli opłacać wszystkich pracowników.

W przypadku outsourcing marketingu w firmie powierzamy zewnętrznemu podmiotowi konkretne zadania i ustalamy budżet, jaki możemy przeznaczyć na te cele w danym momencie. Możemy dopasować budżet do sytuacji finansowej, w jakiej aktualnie znajduje się nasza firma. Powierzamy działania marketingowe ludziom, którzy mają w tym zakresie doświadczenie i specjalizują się w tym od dawna, a nie naszemu nowemu działowi, który dopiero powstał.

Komu możemy powierzyć outsourcing marketingu w firmie?

Jest wiele agencji, które świadczą usługi marketingowe, i jeśli prowadzimy małą organizację i w swojej załodze nie mamy specjalistów do spraw marketingu lub mamy ich mało, warto właśnie im powierzyć działania promocyjne. Należy też pamiętać, że usługi marketingowe świadczą również freelancerzy, i jeśli mamy zamiar zlecić tylko niektóre zadania związane z marketingiem, warto zwrócić się własnie do nich. Na przykład jeśli potrzebujemy haseł do kampanii marketingowych lub tekstów promocyjnych na stronę internetową możemy zgłosić się do copywritera, działającego niezależnie.

W przypadku, kiedy nie posiadamy i nie planujemy mieć nawet najmniej rozbudowanego działu marketingu, warto powierzyć outsourcing marketingu w firmie profesjonalnej agencji reklamowej, która obsłuży nas kompleksowo, stworzy strategie marketingową, zajmie się kreowaniem wizerunku marki, prowadzeniem social mediów, czy wydrukiem plakatów reklamowych.

Dzięki temu będziemy mieli pewność, że za komunikację marketingową naszej firmy odpowiadają osoby, które naprawdę się na tym znają i mają doświadczenie w tym obszarze.

Stworzenie działu marketingu w małej firmie, która od niedawna funkcjonuje na rynku może nas zbytnio obciążyć, wtedy najlepszym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych, gdyż będziemy mogli dopasowywać ich zakres do naszego aktualnego budżetu i skorzystamy z usług profesjonalistów.

Jeśli szukasz sprawdzonych specjalistów od usług marketingu, to sprawdź na https://fixly.pl/kategoria/uslugi-marketingowe

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here